CR脪NICA DE LA VII SETMANA DE LA FUSTA 2020
26 d'octubre de 2020

El diumenge 25 d鈥檕ctubre, el Museu de la Torneria ha dut a terme una demostraci贸 de torneria de fusta artesana amb tres torners: Joan Casassas (Taradell), Quico Soler (Sant Pere de Torell贸) i Jordi Pladevall (Torell贸). Entre el personal organitzador, els torners i el p煤blic -distribu茂t en tres franges hor脿ries- han passat pel museu cinquanta-sis persones. Degut a les normes de seguretat, s鈥檋a muntat un recorregut invers amb entrada per la pla莽a dels Torners, on hi havia la parada del taradellenc Joan Casassas, amb les seves netes. Casassas ha tornejat trompitxols i porta espelmes (la neta), entre altres objectes. Duia un torn petit per ensenyar a joves torners i un petit aparell per pintar i envernissar els objectes. Casassas, habitualment, va a diferents fires artesanes i a alguna escola a ensenyar l鈥檕fici. El recorregut s鈥檈ndinsava per la sala del museu. El torner Quico Soler substitu茂a el lesionat Josep Colom. Soler, amb el torn cl脿ssic del museu, ha tornejat mans de morter de boix i de faig. Soler t茅 una torneria en actiu i no es dedica al tornejat artes脿 per貌 domina a la perfecci贸 la t猫cnica heretada dels avis. Al fons de la sala hi havia el jove torner Jordi Pladevall amb un torn port脿til dels que es comercialitzen actualment. Ha tornejat diversos objectes, entre els quals un plat de fusta de pollancre que ha regalat al museu. Pladevall torneja amb t猫cniques universals i eines noves, un xic diferent que els torners de la contrada; es dedica al disseny d鈥檕bjectes i a la creaci贸 de peces artesanes. T茅 una escola a l鈥檃ntic taller del seu avi per a futurs torners artesans. El recorregut acabava amb la sortida per la porta d鈥檈ntrada habitual al museu.