OBRIM EL MAGATZEM. COM ES FAN ELS FIDEUS?
31 de juliol de 2019

Una quarentena de persones de totes les edat han assitit a la visita guiada al magatzem del museu. El reclam d鈥檈nguany era la col路lecci贸 de m脿quines de Cal Fideuer del carrer del Pont. Aquesta petita f脿brica de pasta, fundada pels Canyameres al segle XIX i continuada per la fam铆lia Quintana,  va passar a formar part del fons del Museu l鈥檃ny 2008. Actualment est脿 gaireb茅 restaurada i en funcionament a trav茅s d鈥檜n embarrat de transmissi贸. Conta d鈥檜n bombo o sed脿s de filtrar farina, una pastera, una amassadora girat貌ria i una premsa. Els assistents varen poder escoltar com funcionaven aquestes m脿quines de fer pasta aliment脿ria i tamb茅 altres elements del magatzem: l鈥檃rmari de lletres i n煤meros per gravar les caixes de la fusteria Coma de Torell贸, la 鈥渂allarina o m脿quina de fer cordill de pinano procedent del Pelut, un torn rev貌lver dfabricat per Josep Arboix, restaurat pels joves experts del taller mec脿nic i per Jaume Rif脿. Tamb茅 pogueren veure una Locatelli italinana i la mola que estem fent al taller.