FEM VILORDA 2017
30 de juliol de 2017

Més de120 persones, grans i petits, van aprofitar el dia de Portes Obertes de la Festa Major per visitar el Museu de la Torneria i veure les demostracions en directe del torner torellonenc Josep Colom, autor, entre altres peces, de l’emblemàtica Girafa de dos metres d’alçada que presideix l’entrada a l’exposició permanent. Els visitants més pacients varen poder aconseguir una mà de morter o una baldufa de boix. Vilorda: aquest terme, ben viu a la Vall del Ges, serveix per designar el “residu” que genera el torner quan dóna forma a la peça. El terme estàndard seria encenalls. Durant anys, la vilorda ha estat un dels combustibles d’estufa més usats als pobles de la contrada. El terme castellà viruta s’obre camí entre els més joves.

Museu de la Torneria 2015 Web realitzat per: CreaciĂł de pĂ gines web TorellĂł - SGM